Jak wskazują badania, trudności uczniów z rozwiązywaniem problemów matematycznych mają bardzo różne przyczyny. Poczynając od niskiej sprawności czytania, poprzez nieumiejętność odczytania informacji z tekstu matematycznego, aż po kłopoty z niską sprawnością prowadzenia rozumowań.

Podczas warsztatów prowadzący pokazali jak uczniowie rozumieją treści zadań tekstowych i interpretowali różne sposoby zapisu uczniowskich rozwiązań zadań.

Analizowano również problem czytania przez uczniów tekstów matematycznych. Prowadzący wykorzystali wyniki badań Wzorce uwagi wzrokowej w procesie rozwiązywania tekstowych zadań matematycznych wśród uczniów klas III szkoły podstawowej.

W czasie warsztatów prowadzący zwrócili uwagę na sposoby pracy z typowymi zadaniami tekstowymi, ale też z nietypowymi zarówno ze względu na formę, jak i strukturę informacji.


Prowadzący: Marcin Karpiński, Małgorzata Zambrowska

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Strona internetowa PORE w Giżycku używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.