|
|
|
|
|

Marek Kaczmarzyk
|
|
|
|
Profesor Uniwersytetu Śląskiego – biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca. Teoretyk edukacji i pisarz. Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych kształcenia. Najważniejsze z nich to Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem, Unikat. Biologia wyjątkowości oraz Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej. Proponuje spojrzenie na edukację przez pryzmat najnowszych osiągnięć neurobiologii. Propagator dydaktyki ewolucyjnej – dziedziny zajmującej się praktycznym wykorzystaniem mechanizmów ewolucji (zarówno biologicznej, jak i kulturowej) w interpretacji procesów uczenia się i wychowania. Od kilkunastu lat prowadzi wykłady i szkolenia, w których udział wzięło ponad 30 tysięcy osób związanych z edukacją. Jest przewodniczącym Komitetu Naukowego Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki. W grudniu 2020 roku ukazała się jego pierwsza powieść – Adam. |
|
|
|
|
|

Maria Rotkiel
|
|
|
|
Psycholog, terapeutka, trenerka motywacyjna, mówczyni inspirująca, w 2006r. uzyskała Completion Certificate Oxford Course in Cognitive Behavioural Therapy, w 2008r. uzyskała Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej zgodnie ze standardami European Association for Cognitive and Behavioural Therapies. Dyplomowana Specjalistka Public Relations, trenerka rozwoju zawodowego i osobistego, doradca biznesowy. Specjalizuje się w terapii rodzinnej, terapii par, terapii dzieci i młodzieży. Od ponad 20 lat prowadzi praktykę psychologiczną, terapeutyczną i trenerską specjalizując się w nurcie poznawczo-behawioralnym oraz systemowym i motywacyjnym. Prowadzi m.in. terapię uzależnień, terapię zaburzeń nastroju i terapię rodzinną w nurcie poznawczo-behawioralnym. Prowadzi warsztaty i wykłady z zakresu rozwoju zawodowego i osobistego, treningi kompetencji wychowawczych dla rodziców i pedagogów, szkolenia z zakresu mediacji i negocjacji oraz komunikacji, szkolenia z zakresu zarządzania stresem oraz emocjami, treningi rozwoju kompetencji zawodowych oraz szkolenia pedagogów i nauczycieli, warsztaty interwencji kryzysowej, terapii poznawczo – behawioralnej, terapii grupowej oraz terapii par i rodzinnej. Pełni fukcję dziekana wydziału psychologii w Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie. Autorka poradników psychologicznych, ekspert w mediach oraz kampaniach społecznych. |
|
|
|
|
|

Magdalena Brewczyńska
Ekspertka ORE
|
|
|
|
Kierowniczka projektu "Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego". Posiada bogate doświadczenie zawodowe jako kierowniczka projektów, nauczycielka konsultantka, specjalistka oraz ekspertka merytoryczna. Jako Project Manager, zarządzała projektami, zarówno w sferze biznesowej, jak i publicznej. Zarządzała siecią trenerów oświaty na terenie całej Polski, zyskując cenne doświadczenie w obszarze kierowania zespołami, strategii rozwoju oraz szkoleń z zakresu efektywności sprzedażowej. Była zaangażowana w realizację projektów unijnych, współpracując merytorycznie z beneficjentami oraz instytucjami biorącymi udział w tych projektach, w tym projektach związanych z przygotowaniem nauczycieli do kształcenia na odległość oraz wsparciem rozwoju kompetencji kluczowych. Pracowała również w sektorze komercyjnym, gdzie tworzyła rozwiązania edukacyjne dedykowane dla oświaty, koncentrując się na wdrażaniu nowoczesnych narzędzi wspierających proces nauczania i uczenia się. Jej doświadczenie w tym zakresie pozwala na skuteczne łączenie innowacji z praktycznymi rozwiązaniami edukacyjnymi. Została wyróżniona prestiżowym miejscem na „Liście 100” – zestawieniu osób, które swoją działalnością edukacyjną, badawczą i popularyzatorską przyczyniają się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce. To wyróżnienie stanowi dowód na jej znaczący wkład w rozwój edukacji cyfrowej i wspieranie kompetencji cyfrowych w naszym kraju. |
|
|
|
|
|

Dominika Gaponiuk
Ekspertka ORE
|
|
|
|
Ekspertka ds. dostępności cyfrowej oraz promocji. Obecnie pełni funkcję ekspertki ds. WCAG i upowszechniania w projekcie "Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e-materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się" realizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. W swojej pracy koncentruje się na promowaniu nowoczesnych narzędzi edukacyjnych oraz zapewnianiu ich dostępności. Pracując w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog zajmowała się promocją projektów edukacyjnych. Prowadziła również zajęcia dla dzieci i młodzieży z zakresu edukacji cyfrowej i wykorzystania nowych technologii. Przez wiele lat pracowała również w branży kreatywnej w agencjach reklamowych i PR.
|
|
|
|
|
|

Dorota Jastrzębska
ORE
|
|
|
|
Posiada 15 letnie doświadczenie w koordynowaniu merytorycznym systemowych projektów adresowanych do przedstawicieli JST; koordynator dwóch projektów POKL realizowanych w partnerstwie z UW i firmą Vulcan Sp. z o.o. oraz dwóch projektów PO WER realizowanych w partnerstwie z ZMP, pedagog, absolwentka APS w W-wie, studia podyplomowe- polityka i zarządzanie oświatą na UW oraz przedsiębiorczość w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania PAN, pracownik naukowy, wykładowca, wizytator i naczelnik wydziału w Ministerstwie Sprawiedliwości, specjalista w Biurze Rzecznika Praw Dziecka, pracownik badawczy Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości, dyrektor wydziału strategii i nadzoru pedagogicznego KO w W-wie, przewodnicząca Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli przy Wojewodzie Mazowieckim. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowników m.in. ekspertów, wizytatorów, trenerów, dyrektorów szkół/placówek, autorów programów i materiałów edukacyjnych, autorka i współautorka artykułów, programów szkoleniowych dla samorządowców oraz raportów z badań. |
|
|
|
|
|

Przemysław Kluge
Ekspert CEO
|
|
|
|
Trener grupowy i coach, aktywny od końca XX wieku. W przeszlości nauczyciel języka polskiego, dyrektor szkół (publicznej i niepublicznej), dyrektor merytoryczny dużej akredytowanej placówki doskonalenia nauczycieli. Obecnie ekspert do spraw dyrektorskich w Centrum Edukacji Obywatelskiej opracowujący i organizujący działania edukacyjne dla szkolnych liderów i liderek. Tworzy, organizuje i koordynuje działania, które są rozwojowe dla dyrektorów szkół, m.in. cykl webinariów i seminariów "Odporna szkoła" dla dyrektorów i Letnią Szkołę Dyrektorów. |
|
|
|
|
|

Agata Łuczyńska
Fundacja Szkoła z Klasą
|
|
|
|
Współzałożycielka i prezeska Fundacji Szkoła z Klasą. Od 2009 r. wprowadza do szkół nowe trendy i innowacyjne metody nauczania. Promuje model otwartej szkoły, która uczy odpowiedzialności, współpracy, krytycznego myślenia, społecznego zaangażowania i rozwiązywania problemów. Interesuje ją wpływ przestrzeni na uczenie się i wpływ nowych mediów na edukację. Trenerka, autorka programów szkoleń i publikacji. Współautorka koncepcji wielu znanych programów edukacyjnych. Wielokrotnie odznaczana za swoją działalność na rzecz innowacyjnej edukacji (Digital Shaper 2018 w kategorii edukacja, w 2017 r. wpisana przez na listę 100 Szerokiego Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych, w 2014 r. na liście New Europe 100). Pasjonuje się językami. Cały rok jeździ do pracy rowerem, w wolnych chwilach wyrusza w podróże z namiotem. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Katarzyna Martynowska
Ekspertka ORE
|
|
|
|
Obecnie kierowniczka i główna ekspertka merytoryczna projektu "Pilotażowe wdrożenie modułowych e-podręczników oraz opracowanie założeń do zaawansowanych technologicznie e-materiałów wspierających nowoczesne metody nauczania i uczenia się" realizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. W swojej pracy kieruje się dążeniem do tworzenia nowoczesnych, funkcjonalnych i dostępnych cyfrowo rozwiązań edukacyjnych, opartych na rzetelnej analizie potrzeb użytkowników, wysokich standardach merytorycznych oraz skutecznym zarządzaniu projektami. Jest współautorką Koncepcji modułowych e-podręczników do kształcenia ogólnego „Raz, dwa, trzy – Budujesz i Ty", która powstała w ramach projektu „Tworzenie e-materiałów dydaktycznych do kształcenia ogólnego". Wieloletnia pracowniczka ORE na stanowiskach kierowniczych: kierownik wydziału, zastępca dyrektora, kierownik I, II i III etapu projektu „Tworzenie e-materiałów dydaktycznych do kształcenia ogólnego", a wcześniej MEN na stanowiskach kierowniczych: nadzór i koordynacja Zespołu Monitorowania, Zespołu Kontraktowania, Zespołu Kontroli, w ramach których prowadzone były działania związane z kontraktowaniem, monitoringiem rzeczowym i finansowym, rozliczaniem oraz kontrolą projektów konkursowych realizowanych w ramach POKL.
|
|
|
|
|
|

Izabela Meyza
Fundacja Szkoła z Klasą
|
|
|
|
Dyrektorka programowa Fundacji Szkoła z Klasą oraz członkini Zarządu Fundacji. Antropolożka kultury, mediatorka i trenerka empatycznej komunikacji. Absolwentka studiów w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, szkoły trenerów STOP, studiów podyplomowych Negocjacje i Mediacje (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) oraz Intensywnego Treningu Porozumienia bez Przemocy I i II stopnia (Szkoła Empatii). Pracuje w oparciu o metodę Porozumienia bez Przemocy. Autorka materiałów edukacyjnych dotyczących edukacji cyfrowej (Cyfrowa Wyprawka, Fundacja Panoptykon) oraz przeciwdziałania przemocy. Jako trenerka wspiera szkoły, organizacje i innych trenerów w efektywnym komunikowaniu się i rozwiązywaniu konfliktów oraz rozwoju kompetencji cyfrowych. Wierzy, że kluczowy w przygotowaniu do życia w cyfrowym świecie jest rozwój umiejętności komunikacji, współpracy, empatii i odporności na manipulację. |
|
|
|
|
|

Małgorzata Solowska
|
|
|
|
Ekspertka, która od ponad dwóch dekad zmienia polską edukację - z pasją, wizją i technologicznym zacięciem. Nauczycielka języka angielskiego, historii oraz WOS-u, wykładowca akademicki, była dyrektorka szkoły, trenerka i edukatorka nauczycieli, uczniów oraz liderów edukacyjnych. Prowadzi szkolenia, które nie tylko uczą, ale także inspirują do działania. Na co dzień promuje interdyscyplinarność, nauczanie projektowe i łączenie kompetencji kluczowych w praktyce. Z przekonaniem rozwija ideę uniwersalnego projektowania w edukacji (UDL), pomagając szkołom budować przestrzeń naprawdę dostępną - dla każdego ucznia. Specjalizuje się w wykorzystaniu TIK w edukacji włączającej i nowoczesnym zarządzaniu placówkami. Za wdrożenie cyfrowej transformacji w szkołach, nauczanie hybrydowe i zarządzanie online, uhonorowana tytułem Digital Shapers 2022 w kategorii „Transformacja cyfrowa". W 2024 roku znalazła się na prestiżowej Liście 100 osób szczególnie zasłużonych dla cyfryzacji polskiej edukacji. Jako Canvassador, MIEE i ambasadorka Lumio, dzieli się wiedzą o nowoczesnych narzędziach edukacyjnych. Reprezentowała Polskę podczas szkoleń dla nauczycieli w Rumunii i Hiszpanii, współpracując z agencjami narodowymi Erasmus+. Prowadziła także pierwszą edycję Akademii AI w edukacji Microsoft, tworząc ścieżkę rozwoju dla dyrektorów szkół. Wielokrotnie wyróżniona przez Microsoft: MIEE Expert, MIE Fellow, MIE Master Trainer, a także powołana do prestiżowej Microsoft Showcase Schools Advisory Board w 2022 roku. Jest osobą w ciągłym "ruchu edukacyjnym", która przełamuje schematy edukacyjne i zaprasza szkoły do odważnych zmian. Na co dzień wspiera placówki w całej Polsce w procesach transformacji cyfrowej i dydaktycznej - od Śląska po Pomorze. |
|
|
|
|
|

Andrzej Suchenek
Dyrektor ORE
|
|
|
|
Od 2024 roku dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji. Wieloletni dyrektor szkoły, samorządowiec, nauczyciel przedmiotów zawodowych i wiedzy o społeczeństwie. Posiada kompetencje w zakresie zarządzania oświatą, zarządzania jakością i kierowania zespołem. Wieloletni nauczyciel i wychowawca: najpierw w Zespole Szkół Rolniczych w Stachówce, następnie Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Łochowie, piastował także stanowisko Kierownika Zespołu Komunikacji Oświatowej w Biurze Edukacji Urzędu m. st. Warszawy. Przez 20 lat radny Rady Miejskiej w Łochowie – przez dwie kadencje jej przewodniczący. Organizator współpracy młodzieży z Polski i Ukrainy. |
|
|
|
|
|
Dorota Tomaszewicz
Ekspertka ORE
|
|
|
|
Dyrektorka Placówki Doskonalenia Nauczycieli Impuls, Master of Business Administration, Coach & Supervisor ICC, trenerka, Asesor AC/DC, International Values Trainer, autorka Koncepcji Unikatowego Kodu Uczenia (się)®, współautorka Modelu Wartościowych Szkół®, Modelu doradztwa dla jednostek samorządu terytorialnego. Ekspertka merytoryczna Ośrodka Rozwoju Edukacji. Certyfikowana trenerka LSA©. Autorka wielu publikacji dla kadr oświaty i JST. |
|
|
|
|
|
Anna Aleksandra Wesołowska
|
|
|
|
Kierowniczka projektu „Popularyzacja Zestawów Narzędzi Edukacyjnych". Absolwentka Wydziału Zarządzania UŁ (Kierunek: Zarządzanie i marketing) z ponad 25-letnim doświadczeniem we wdrażaniu projektów dofinansowanych z funduszy europejskich m.in. projektów edukacyjnych i upowszechniających, projektów systemowych (niekonkurencyjnych) i konkursowych (konkurencyjnych) o różnym charakterze i zasięgu, w tym innowacyjnych i koncepcyjnych. Kierownik projektów realizowanych w ramach PO WER i FERS w Ośrodku Rozwoju Edukacji, były Naczelnik Wydziału Realizacji Projektów instytucji publicznej podlegającej MPiPS, przez 8 lat kierowała warszawskim oddziałem organizacji pozarządowej działającej w obszarze pomocy społecznej, rynku pracy i edukacji.
|
|
|
|
|
|

Jan Zięba
Ekspert oświatowy
|
|
|
|
Od 30 lat pracuje w oświacie i dla oświaty. Fizyk z wykształcenia, informatyk z zawodu. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako pracownik Centrum Dydaktycznego Politechniki Wrocławskiej, nauczyciel fizyki i informatyki w technikum i liceum ogólnokształcącym, programista, menedżer w firmie przegotowującej oprogramowanie dla oświaty, projektant systemów informatycznych dla oświaty, wykładowca Studium Doskonalenia Menedżerów Oświaty. Obecnie jest ekspertem oświatowym w firmie VULCAN. |
|
|
|
|
|

Sylwia Żmijewska-Kwiręg
Dyrektorka programowa CEO
|
|
|
|
Dyrektorka programowa w Centrum Edukacji Obywatelskiej (program "Szkoła ucząca się"), członkini Zarządu CEO. Ekspertka edukacyjna w zakresie uczenia (się) i oceniania, współpracy nauczycieli i dyrektorów oraz przywództwa edukacyjnego. Autorka artykułów o edukacji w pismach i portalach branżowych ("Dyrektor szkoły", "Głos Pedagogiczny", "Strefa edukacji"). Panelistka ogólnopolskich wydarzeń edukacyjnych (konferencja OSKKO, Kongres Wiedza i Rozwój) oraz inicjatorka programów rozwojowych, konferencji i szkoleń CEO dla dyrektorów i dyrektorek (SPLO, cykl "Odporna szkoła", Letnia Szkoła Dyrektorów). Redaktorka merytoryczna i współautorka publikacji "Czas na szkole doceniania. Praktycznie o ocenianiu jako uczeniu się". Współautorka publikacji Instytutu Badań Edukacyjnych "Budowanie kultury organizacyjnej szkoły z uwzględnieniem teorii autodeterminacji czyli o motywacji w praktyce dyrektorskiej". |
|
|
|
|
|