Efektywne strategie w edukacji czytelniczej uczniów

Efektywne strategie w edukacji czytelniczej uczniów

erasmus plus opaque

Opis projektu

Partnerzy projektu podzielają pogląd, iż czytelnictwo rozwija wrażliwość estetyczną, wpływa na rozwój intelektualny, poszerza możliwości poznania świata, doskonali mowę (słownictwo, styl wypowiedzi, stronę gramatyczną), kształci myślenie oraz ćwiczy pamięć i uwagę. Jest istotnym składnikiem rozwoju społecznego, wpływającym na poziom materialny. W krajach partnerów poziom czytelnictwa jest różny, niemniej wskaźniki charakteryzujące to zjawisko, są znacznie niższe niż wartości w przodujących pod tym względem krajach UE tj. Szwecji, Holandii i Danii.

Poprzez realizację projektu partnerzy podejmują działania na rzecz zwiększenia czytelnictwa wśród uczniów szkół partnerstwa, a także uczestniczą w takich inicjatywach w społeczeństwach lokalnych, regionach i krajach partnerów.

Organizacją wnioskującą jest Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Giżycku (Polska), natomiast partnerstwo tworzone jest przez 9 szkół i placówek oświatowych.
Z Polski są to: Szkoła Podstawowa w Rydzewie, Przedszkole Miejskie Nr 4 w Giżycku i Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Giżycku.
Z Litwy - Szkoła Dzukija w Alytus, Gimnazjum Dainava w Alytus oraz Alytuskie Centrum Kształcenia Zawodowego.
Z Łotwy - Szkoła Nr 93 w Rydze, Szkoła Litewska w Rydze i Szkoła Techniczna w Jełgawie.

Cele projektu

  1. Uzupełnienie kompetencji nauczycieli o wiedzę, umiejętności i postawy pozwalające na bardziej skuteczne kształcenie kompetencji czytelniczych uczniów.
  2. Opracowanie bardziej skutecznych strategii realizacji edukacji czytelniczej w szkołach.
  3. Określenie współczesnej roli biblioteki szkolnej, jej docelowej infrastruktury, wyposażenia oraz kompetencji pracowników.
  4. Promocja czytelnictwa w regionach partnerów (społeczeństwo, uczniowie, nauczyciele, władze szkolne, władze samorządowe).
  5. Wyposażenie zespołów szkolnych w kompetencje niezbędne do prowadzenia edukacji czytelniczej w innych szkołach.

W projekcie weźmie udział 50 osób z 10 organizacji partnerskich. Każdego partnera będzie reprezentowała jednakowa liczba 5 osób, składająca się z kierownictwa szkół, nauczycieli bibliotek, języków ojczystych, języków obcych i innych mających największy wpływ na prowadzenie edukacji czytelniczej w szkole.

Główne działania w projekcie to krótkie programy szkoleniowe dla pracowników. Zostaną zorganizowana trzy takie pięciodniowe wydarzenia: w Alytus na Litwie, Giżycku w Polsce i Rydze i Jełgawie na Łotwie. W tych szkoleniach wezmą udział wszyscy uczestnicy projektu podzieleni na dwie grupy. Podczas szkoleń będą rozwijać kompetencje informatyczne według „Ram odniesienia dla rozwoju i rozumienia kompetencji cyfrowych w Europie DIGCO MP” w zastosowaniu do edukacji czytelniczej i pracy biblioteki, poznawać nowe strategie edukacji czytelniczej w poszczególnych krajach, brać udział w pokazach edukacji czytelniczej w szkołach partnerów i poznawać organizację i metody pracy bibliotek szkolnych i publicznych.

Dyrektorzy szkół partnerskich oraz pracownicy wnioskodawcy będą tworzyć Zespół Projektowy, który będzie ustalał zasady i szczegóły działań, przeprowadzał ewaluację i organizował opracowanie rezultatów. Zespół spotka się na 4 spotkaniach projektowych. Na zakończenie projektu zostaną zorganizowane w trzech miastach (Giżycko, Alytus, Jełgawa) konferencje upowszechniające rezultaty.

W wyniku zrealizowania projektu zostaną uzyskane następujące rezultaty:

  1. Udział 50 osób w międzynarodowych działaniach związanych z uczeniem się/nauczaniem/szkoleniami. Rodzaj działania - Krótkie programy szkoleniowe dla pracowników. Łączny czas trwania (dni) – 15 dni.
  2. Opracowanie przez 50 uczestników projektu, innowacyjnego podejścia edukacji czytelniczej uczniów w szkole macierzystej.
  3. Opracowanie przez 10 zespołów z organizacji partnerów nowych szkolnych strategii prowadzenia edukacji czytelniczej uczniów.
  4. Opracowanie przez 10 zespołów nowego modelu funkcjonowania szkolnej biblioteki w organizacjach partnerów.
  5. Podniesienie kompetencji cyfrowych 50 uczestników projektu, wykorzystywanych następnie w prowadzeniu edukacji czytelniczej.
  6. Opracowanie trzech rekomendacji do władz samorządowych i państwowych wskazujących na potrzeby rozwoju czytelnictwa.
  7. Zorganizowanie trzech konferencji w kraju partnerskim upowszechniających rezultaty, w których weźmie udział trzysta osób.
  8. Zacieśniona współpraca 10 partnerów z trzech krajów w dziedzinie edukacji.

Nauczyciele uczestniczący w projekcie rozwiną swoje umiejętności zawodowe. Pozytywny wpływ projektu odnotują przede wszystkim szkoły partnerskie. Zwiększy się ich jakość pracy i pozytywne postrzeganie w otoczeniu. Przemianie ulegną biblioteki szkolne. Uczestnicy projektu będą uczyć skuteczniej, wskutek czego osiągnięcia uczniów będą wyższe. Na specjalnie opracowanej stronie internetowej projektu zostaną umieszczone stosowane w projekcie Otwarte Zasoby Edukacyjne: z edukacji informatycznej – rozwijanie kompetencji cyfrowych w Europie DIGCO MP, nowatorskie strategie rozwijania czytelnictwa realizowane w trzech krajach, reportaże z edukacji czytelniczej w dziewięciu szkołach, opisy pracy dziewięciu bibliotek szkolnych i trzech publicznych oraz pięćdziesięciu lekcji z edukacji czytelniczej.

Ta cała zgromadzona wiedza w Otwartych Zasobach Edukacyjnych (w języku angielskim, litewskim, łotewskim i polskim) będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych.

Realizacja projektu będzie elementem i impulsem do wzmocnienia, jakości edukacji w szkołach partnerów.

Więcej informacji znajduje się na stronie http://erasmus.poregizycko.pl

loga erasmus biblioteka

Oswoić autyzm

Program Interreg Lietuva - Polska

Sprawozdanie z realizacji projektu

1. Raport

2. Biuletyn

Projekto „Prisijaukinti autizmą“

Projekto objektas – Gižycko rajono Švietimo plėtotės centras, kuri yra organizuojantis subjektas, ir Alytaus miesto pedagoginės psichologinės tarnybos bendradarbiavimas, sprendžiant kai kurias abiems institucijoms aktualias problemas. Tiesioginės projekto naudos gavėjas bus dviejų minėtų institucijų personalas ir grupė autistiškų vaikų aktyvių tėvų, bendradarbiaujančių su šiomis institucijomis. Projekto veiklos apima: abiejų organizacijų personalo stažuočių pas projekto partnerius organizavimą, vaikų terapijoje naudojamos įrangos modernizavimą, tai yra, sodininkytės terapijos sodo Gižycke steigimą, Biofeedback ir VERIM metodikų pirkimą Alytaus miesto pedagoginei psichologinei tarnybai, išorinių ekspertų vedamus bendrus mokymus darbuotojams, metodų, naudojamų Alytaus ir Gižycko rajono Švietimo plėtotės centras, dirbant su autistiškais vaikais ir jų tėvais, tobulinimą.

Projekto rezultatai – didesnis kiekis institucijų, dalyvaujančių tarptautiniame bendradarbiavime, kuris pagerintų viešųjų paslaugų kokybę, parengtų naudos gavėjus teikti paramą partnerių institucijai, rūpinantis vaikais ir jaunuoliais, kai keičiamasi vizitais.

Projekto produktai - dvi „institucijos, dalyvavusios tarptautiniame bendradarbiavime) ir 64 „asmenys, dalyvavę bendruose mokymuose ar personalo mainuose“, sodininkytės terapijos sodas, Biofeedback ir VERIM įranga

Projekto biudžetas - 49 156,48 eurų.

1. Naujienlaiškis projekto „Prisijaukinti autizmą“

2. Ataskaita apie AMPPT darbuotojų stažuotę Giżycko

Utworzenie pracowni hortiterapii (ogrodu terapeutycznego)

Jednym z działań projektu było utworzenie pracowni hortiterapii (ogrodu terapeutycznego). Hortiterapia nazywana inaczej ogrodolecznictwem lub terapią ogrodniczą to metoda terapii wykorzystująca rośliny i ogrody w pracy z pacjentami. Obecnie wykonano roboty budowlane tj: ogrodzenie, zabezpieczenie terenu, miejsca utwardzone, nawiezienie żyznej gleby, zasianie trawy. W pracy PORE będzie wykorzystywany w terapii dzieci objętych opieką placówki, w tym dzieci niepełnosprawnych fizycznie i psychicznie, uczniów z depresją, dzieci z problemami sensorycznymi, dzieci autystycznych, dzieci z nadwagą, dzieci z trudnościami w uczeniu się, z ADD i ADHD.

 02  04

 

Trening Umiejętności Społecznych- terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu

         Tematem 16 godzinnego szkolenia, przeprowadzonego w PORE 18-19.06.2018 r. był Trening Umiejętności Społecznych – terapia grupowa dzieci ze spekrum autyzmu.

         Celem szkolenia było przekazanie wiedzy, umiejętności i narzędzi umożliwiających prowadzenie skutecznej terapii pomocnej w rozwijaniu umiejętności społecznych i komunikacyjnych osób ze spektrum autyzmu oraz zaburzeniami pokrewnymi. TUS jest jedną z form terapii skierowaną szczególnie do osób z Zespołem Aspergera.

         Uczestnicy szkolenia zapoznali się z modelem kształtowania umiejętności wg Arnolda Goldsteina, poznali metody planowania przebiegu zajęć grupowych, zasady doboru grup treningu umiejętności społecznych, zapoznali się z dostępnymi na rynku pomocami potrzebnymi podczas zajęć. W ciekawy sposób omawiane były również praktyczne sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w trakcie zajęć oraz ważne aspekty, na które należy zwracać uwagę podczas terapii osób ze spektrum autyzmu.

         Cel szkolenia został osiągnięty. Uczestnicy zostali zapoznani z tematyką szkolenia i wyposażeni w umiejętności potrzebne do pracy ukierunkowanej na rozwój funkcjonowania społecznego osób z Zespołem Aspergera.

Odbiorcami szkolenia prowadzonego przez Agnieszkę Łucjanek z Fundacji Pomoc Autyzm była 15 osobowa grupa pedagogów z litewskiego Alytusa.

         

    

Staże w ramach projektu

Od 9 do 27 kwietnia 2018 r. 6 pracowników Alytuskiego Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej odbyło staże w Powiatowym Ośrodku Rozwoju Edukacji i 6 pracowników giżyckiej placówki staże w partnerskim ośrodku w Alytusie. Staż każdej pary trwał 5 dni roboczych i polegał na zapoznaniu się z całościowym funkcjonowaniem placówki oraz ze stanowiskiem pracy odpowiadającym stanowisku stażysty w jego instytucji macierzystej . Stażyści prowadzili dzienniki pracy, robili notatki i pisali komentarze. W czasie wolnym zwiedzali miasto, poznawali atrakcje turystyczne regionu.
Kolejna tura wymiany doświadzeń odbędzie się we wrześniu.

 

    

Szkolenie EEG-BIOFEEDBACK

W dniach do 8 do 11 maja odbyło się 34 godzinne szkolenie EEG-BIOFEEDBACK II stopnia realizowane przez Biomed  Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii we Wrocławiu, w którym wzięło udział dwóch pracowników z  Alytuskiego Centrum Pomocy Pedagogiczno – Psychologicznej oraz trzech pracowników z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Giżycku. Zajecia prowadził  Dariusz Tuchowski,  na język litewski tłumaczył  Roman Juchniewicz, dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Rejonu Wileńskiego. Szkolenie miało na celu podniesienie umiejętności w zakresie terapii wspomagającej procesy uczenia się, zaburzeń zachowania i emocji.

 

    

Rodzaje zajęć terapeutycznych w pracowni (ogrodzie) hortiterapii - szkolenie

7 maja w  ramach projektu „Oswoić autyzm” pracownicy Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku i Alytuskiego Centrum Pomocy Pedagogiczno – Psychologicznej  wzięli udział w szkoleniu „Rodzaje zajęć terapeutycznych w pracowni (ogrodzie) hortiterapii".
Zajęcia w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w miejscowości Bród Nowy poprowadziła pani Zofia Wojciechowska z Instytutu Zdrowia i Hortiterapii w Mrągowie.

 

    

Oswoić autyzm

interregPowiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji jest realizatorem projektu pn. „Oswoić autyzm” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Interreg V-A Litwa – Polska 2014 – 2020.
Przedmiotem projektu jest współpraca transgraniczna Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku i Alytuskiego Centrum Pomocy Pedagogiczno – Psychologicznej w celu rozwiązywania wspólnych problemów.
Bezpośrednimi beneficjentami projektu będą pracownicy tych instytucji i grupa aktywnych rodziców dzieci zagrożonych autyzmem współpracujących z tymi placówkami.

Działania projektu to: Organizacja staży pracowników ww. placówek u partnera, poprawa wyposażenia stosowanego do terapii dzieci tj. utworzenie pracowni hortiterapii w Giżycku, zakup sprzętu Biofeedbeck przez Centrum Pomocy Pedagogiczno - Psychologicznej w Alytus, wspólne szkolenia pracowników prowadzone przez ekspertów zewnętrznych, doskonalenie metod pracy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Giżycku i Alytuskiego Centrum Pomocy Pedagogiczno - Psychologicznej z dziećmi autystycznymi i ich rodzicami.

Rezultatem projektu jest pozytywny wpływ na zwiększenie odsetka instytucji, które korzystają ze współpracy transgranicznej, która spowoduje zwiększenie jakości usług publicznych, przygotuje beneficjentów do udzielenia okresowego wsparcia instytucji partnerskiej oraz objęcia opieką dzieci i młodzież partnera znajdujących się na jego terenie działania.

Erasmus +

Kompetencje i współpraca nauczycieli kluczem do sukcesu ucznia

     PL Współfinansowane przez Unię Europejską POSProjekt Erasmus+ nr  2022-2-PL01-KA210-SCH-000095139  Kompetencje i współpraca nauczycieli kluczem do sukcesu ucznia ” jest realizowany  przez Powiatowy Osrodek Rozwoju Edukacji w Giżycku we współpracy z Poradnią Pedagogiczno Psychologiczną Rejonu Wileńskiego.

Celem projektu jest przeprowadzenie badania stopnia skolaryzacji w powiecie giżyckim, wegorzewskim i Rejonie Wileńskim oraz opracowanie propozycji zmian i modernizacji systemu edukacyjnego zmierzających do ograniczenia zjawiska porzucania szkoły, niepodejmowania nauki w ogóle lub niepodejmowania nauki w szkołach na terenie ww. powiatów i rejonu  czyli zwiększających współczynnik skolaryzacji.

 Opis projektu

Dlaczego nie wszystkie nasze dzieci są uczniami naszych szkół?

Szkolenie w Alytus

alytusInformacja o szkoleniu w ramach projektu Efektywne strategie w edukacji czytelniczej uczniów na stronie partnera w Alytus (Litwa).

Dzisiaj rozpoczęło się pięciodniowe szkolenie dla nauczycieli, pracowników bibliotek i dyrektorów szkół w ramach projektu Erasmus+ nr 2019-1-PL01-KA201-065421 „Efektywne strategie w edukacji czytelniczej uczniów” rozpoczęło się dziś w szkole w Kurnėnai Laurynas Radziukynas. W szkoleniu biorą udział przedstawiciele różnych szkół z Łotwy, Polski i Litwy. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z technologiami informacyjnymi wykorzystywanymi w litewskich szkołach do nauczania na odległość, możliwościami komunikacji i współpracy z wykorzystaniem technologii informatycznych, strategiami czytania i programami promocji czytelnictwa na Litwie. Uczestnicy z Łotwy i Polski odwiedzą również Bibliotekę Centrum Kształcenia Zawodowego w Alytusie, Bibliotekę Miejską w Alytusie oraz Bibliotekę Narodową Martynasa Mažvydasa w Wilnie.

Strategiczne partnerstwo edukacyjne Powiat Giżycki - Miasto Alytus

strateg parterstwo edukacyjne

Pracownice naszej Poradni oraz Biblioteki: Anna Lewkowicz, Marta Knaś, Izabela Malinowska, Janina Boguszewicz, Grażyna Imporowicz i Hanna Zawalich wzięły udział w projekcie „Strategiczne partnerstwo edukacyjne Powiat Giżycki - Miasto Alytus” realizowanym przez Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych w Giżycku współfinansowanym w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.
Udział w projekcie wzięło 100 nauczycieli, 10 pracowników Powiatowego Ośrodka Edukacji Rozwoju w Giżycku i Centrum Pomocy Pedagogiczno –Psychologicznej z Alytus oraz 2 osoby reprezentujące samorządy. Głównym celem niniejszego projektu było rozwiązanie w szkołach na terenie powiatu giżyckiego i Miasta Alytus kwestii niskich osiągnięć uczniów. Drogą do zwiększenia jakości edukacji było zastosowanie skuteczniejszych metod nauczania.
W ramach projektu odbyły się cykle szkoleń: szkolenie w Giżycku prowadzone przez eksperta polskiego w zakresie stosowania skuteczniejszych metod nauczania i pokaz szkół w Giżycku (2016 r); Podobne szkolenie w Alytus prowadzone przez eksperta litewskiego z równoczesnym pokazem pracy szkół w Alytus (2016 r). Została wykonana również praca własna nauczycieli – prowadzenie lekcji i filmowanie jednej z nich, tworzenie przez parę polsko-litewską otwartego zasobu edukacyjnego. Wytwory te zostały umieszczone na stronie internetowej projektu: www.gizycko-alytus.edu.pl
Uczestnicy projektu dokonali analizy wytworzonych produktów oraz sformułowali wnioski do pracy szkół i rekomendacje do zmian strategii edukacyjnych w partnerskich samorządach (2017r.) oraz dokonali upowszechnienie rezultatów projektu w formie konferencji końcowej, w której uczestniczyli inni nauczyciele z partnerskich samorządów (2017r).
Partnerami projektu byli:
1. Powiat Giżycki reprezentowany przez Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych.
2. Administracja Miasta Alytus reprezentowana przez Wydział Edukacji (Oświaty),
3. Centrum Pomocy Pedagogiczno –Psychologicznej w Alytus.
4. Szkoła Podstawowa Dzukija w Alytus.
5. Szkoła dla dorosłych i młodzieży w Alytus.
6. Centrum kształcenia zawodowego w Alytus (APRC).
7. Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Giżycku.
8. Szkoła Podstawowa nr 4 w Giżycku.
9. Gimnazjum w Bystrym.
10. Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. KEN w Giżycku.

Czas realizacji 1.09.2015 – 31.08.2017

Do pobrania pełna wersja powyższej informacji wraz ze zdjęciami.

Efektywne strategie w edukacji czytelniczej uczniów

erasmus plus opaque

Opis projektu

Partnerzy projektu podzielają pogląd, iż czytelnictwo rozwija wrażliwość estetyczną, wpływa na rozwój intelektualny, poszerza możliwości poznania świata, doskonali mowę (słownictwo, styl wypowiedzi, stronę gramatyczną), kształci myślenie oraz ćwiczy pamięć i uwagę. Jest istotnym składnikiem rozwoju społecznego, wpływającym na poziom materialny. W krajach partnerów poziom czytelnictwa jest różny, niemniej wskaźniki charakteryzujące to zjawisko, są znacznie niższe niż wartości w przodujących pod tym względem krajach UE tj. Szwecji, Holandii i Danii.

Poprzez realizację projektu partnerzy podejmują działania na rzecz zwiększenia czytelnictwa wśród uczniów szkół partnerstwa, a także uczestniczą w takich inicjatywach w społeczeństwach lokalnych, regionach i krajach partnerów.

Organizacją wnioskującą jest Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Giżycku (Polska), natomiast partnerstwo tworzone jest przez 9 szkół i placówek oświatowych.
Z Polski są to: Szkoła Podstawowa w Rydzewie, Przedszkole Miejskie Nr 4 w Giżycku i Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Giżycku.
Z Litwy - Szkoła Dzukija w Alytus, Gimnazjum Dainava w Alytus oraz Alytuskie Centrum Kształcenia Zawodowego.
Z Łotwy - Szkoła Nr 93 w Rydze, Szkoła Litewska w Rydze i Szkoła Techniczna w Jełgawie.

Cele projektu

  1. Uzupełnienie kompetencji nauczycieli o wiedzę, umiejętności i postawy pozwalające na bardziej skuteczne kształcenie kompetencji czytelniczych uczniów.
  2. Opracowanie bardziej skutecznych strategii realizacji edukacji czytelniczej w szkołach.
  3. Określenie współczesnej roli biblioteki szkolnej, jej docelowej infrastruktury, wyposażenia oraz kompetencji pracowników.
  4. Promocja czytelnictwa w regionach partnerów (społeczeństwo, uczniowie, nauczyciele, władze szkolne, władze samorządowe).
  5. Wyposażenie zespołów szkolnych w kompetencje niezbędne do prowadzenia edukacji czytelniczej w innych szkołach.

W projekcie weźmie udział 50 osób z 10 organizacji partnerskich. Każdego partnera będzie reprezentowała jednakowa liczba 5 osób, składająca się z kierownictwa szkół, nauczycieli bibliotek, języków ojczystych, języków obcych i innych mających największy wpływ na prowadzenie edukacji czytelniczej w szkole.

Główne działania w projekcie to krótkie programy szkoleniowe dla pracowników. Zostaną zorganizowana trzy takie pięciodniowe wydarzenia: w Alytus na Litwie, Giżycku w Polsce i Rydze i Jełgawie na Łotwie. W tych szkoleniach wezmą udział wszyscy uczestnicy projektu podzieleni na dwie grupy. Podczas szkoleń będą rozwijać kompetencje informatyczne według „Ram odniesienia dla rozwoju i rozumienia kompetencji cyfrowych w Europie DIGCO MP” w zastosowaniu do edukacji czytelniczej i pracy biblioteki, poznawać nowe strategie edukacji czytelniczej w poszczególnych krajach, brać udział w pokazach edukacji czytelniczej w szkołach partnerów i poznawać organizację i metody pracy bibliotek szkolnych i publicznych.

Dyrektorzy szkół partnerskich oraz pracownicy wnioskodawcy będą tworzyć Zespół Projektowy, który będzie ustalał zasady i szczegóły działań, przeprowadzał ewaluację i organizował opracowanie rezultatów. Zespół spotka się na 4 spotkaniach projektowych. Na zakończenie projektu zostaną zorganizowane w trzech miastach (Giżycko, Alytus, Jełgawa) konferencje upowszechniające rezultaty.

W wyniku zrealizowania projektu zostaną uzyskane następujące rezultaty:

  1. Udział 50 osób w międzynarodowych działaniach związanych z uczeniem się/nauczaniem/szkoleniami. Rodzaj działania - Krótkie programy szkoleniowe dla pracowników. Łączny czas trwania (dni) – 15 dni.
  2. Opracowanie przez 50 uczestników projektu, innowacyjnego podejścia edukacji czytelniczej uczniów w szkole macierzystej.
  3. Opracowanie przez 10 zespołów z organizacji partnerów nowych szkolnych strategii prowadzenia edukacji czytelniczej uczniów.
  4. Opracowanie przez 10 zespołów nowego modelu funkcjonowania szkolnej biblioteki w organizacjach partnerów.
  5. Podniesienie kompetencji cyfrowych 50 uczestników projektu, wykorzystywanych następnie w prowadzeniu edukacji czytelniczej.
  6. Opracowanie trzech rekomendacji do władz samorządowych i państwowych wskazujących na potrzeby rozwoju czytelnictwa.
  7. Zorganizowanie trzech konferencji w kraju partnerskim upowszechniających rezultaty, w których weźmie udział trzysta osób.
  8. Zacieśniona współpraca 10 partnerów z trzech krajów w dziedzinie edukacji.

Nauczyciele uczestniczący w projekcie rozwiną swoje umiejętności zawodowe. Pozytywny wpływ projektu odnotują przede wszystkim szkoły partnerskie. Zwiększy się ich jakość pracy i pozytywne postrzeganie w otoczeniu. Przemianie ulegną biblioteki szkolne. Uczestnicy projektu będą uczyć skuteczniej, wskutek czego osiągnięcia uczniów będą wyższe. Na specjalnie opracowanej stronie internetowej projektu zostaną umieszczone stosowane w projekcie Otwarte Zasoby Edukacyjne: z edukacji informatycznej – rozwijanie kompetencji cyfrowych w Europie DIGCO MP, nowatorskie strategie rozwijania czytelnictwa realizowane w trzech krajach, reportaże z edukacji czytelniczej w dziewięciu szkołach, opisy pracy dziewięciu bibliotek szkolnych i trzech publicznych oraz pięćdziesięciu lekcji z edukacji czytelniczej.

Ta cała zgromadzona wiedza w Otwartych Zasobach Edukacyjnych (w języku angielskim, litewskim, łotewskim i polskim) będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych.

Realizacja projektu będzie elementem i impulsem do wzmocnienia, jakości edukacji w szkołach partnerów.

Więcej informacji znajduje się na stronie http://erasmus.poregizycko.pl

loga erasmus biblioteka

Strategiczne Partnerstwo Edukacyjne Powiat Giżycki - Miasto Alytus

strateg parterstwo edukacyjne

Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji był jednym z 10 Partnerów realizujących projekt "Strategiczne Partnerstwo Edukacyjne Powiat Giżycki - Miasto Alytus" w ramach projektu Erasmus+. W projekcie wspólnie pracowało 50 nauczycieli polskich i 50 litewskich.

Główne zadania realizowane w projekcie to wykorzystanie w procesie nauczania nowoczesnych technologii informacyjno komunikacyjnych.

Szczegółówe informacje dotyczące projektu i powstające podczas jego realizacji zasoby edukacyjne publikowane zostały na stronie www.gizycko-alytus.edu.pl

Polityka cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.