FLIP BLENDED LEARNING

Flip Blended LearningNauczyciel doradca metodyczny podstaw przedsiębiorczości Marta Koplin poleca webinarium „Narzędzia do aktywizacji uczniów w metodologii Flip Blended Learning".

Termin: 9.03 (czwartek) w godz. 18.30 - 20.00
Link do rejestracji: https://webinar-edu360.konfeo.com/pl/groups

Opis: Webinar będzie poświęcony tematyce narzędzi wspomagających aktywizację uczniów oraz zwiększających ich zaangażowania. We współczesnej edukacji, która coraz odważniej korzysta z rozwiązań online, niezwykle ważne jest, aby studenci/uczniowie byli zaangażowani w proces uczenia się a jednocześnie, aby zajęcia były prowadzone w sposób interaktywny. W trakcie webinaru omówione zostaną różne metody i strategie, które nauczyciele i wykładowcy mogą wykorzystać, aby zapewnić uczniom motywację do nauki i pomóc im osiągać lepsze wyniki.

O Flip Blended można poczytać tu: https://iie.edu.pl/podstawowe-zalozenia/

Prowadzący: dr Michał Aibin - obecnie profesor w British Columbia Institute of Technology w Vancouver w Kanadzie, który podzieli się swoimi doświadczeniami i praktycznymi wskazówkami dotyczącymi aktywizacji studentów. Będzie też okazja do zadawania pytań i dyskusji na temat omawianych zagadnień.

Kolejne spotkanie z wykorzystania Kart Grabowskiego za nami. Odbyło się ono dnia 27 lutego 2023r. w Szkole Podstawowej nr 3 w Giżycku dzięki gościnności doradcy metodycznego PORE Giżycko Ewy Ładnej. Panie nauczycielki ze szkół z powiatu giżyckiego i węgorzewskiego w sposób praktyczny poznały karty i ich sposób wykorzystania na zajęciach. Szkolenia poprowadziła certyfikowana trenerka Pani Maria Malinowska. Dziękujemy za udział.
Marzena Mokrzecka- doradca metodyczny

BIZNauczyciel doradca metodyczny podstaw przedsiębiorczości poleca webinarium „Zmiany w edukacji w zakresie przedsiębiorczości. Nowy przedmiot – biznes i zarządzanie”

Termin: 1.03.2023 godz.16:00
Link: https://www.youtube.com/watch?v=Vww1qlWwq3k
Po spotkaniu możliwość pobrania zaświadczenia.

Prowadzący: Tomasz Rachwał, dr hab., profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, ekonomista i geograf ekonomiczny, autor podręczników szkolnych i akademickich, ekspert wielu resortów, instytucji państwowych oraz organizacji pozarządowych w zakresie edukacji ekonomicznej i geograficznej, specjalista kształtowania kompetencji przedsiębiorczych.

Plan webinarium:
1. Przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa i jej rola w systemie edukacji
2. Geneza obecnych zmian w edukacji w zakresie przedsiębiorczości
3. Wprowadzenie nowego przedmiotu biznes i zarządzanie w zakresie podstawowym i rozszerzonym
4. Co nowego w podstawie programowej biznesu i zarządzania w stosunku do dotychczas realizowanej podstawy programowej podstaw przedsiębiorczości?

Nauczyciel doradca metodyczny podstaw przedsiębiorczości poleca webinarium „Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymiobraz web 2

Termin: 27.03.2023, godzina 18:00
Link do zapisu: https://liblink.pl/603WJ0i40N

Prowadząca: Patrycja Pochwatka – pedagog, pedagog specjalny, terapeuta SI, autorka bajek i opowiadań terapeutycznych dla dzieci. Na co dzień prowadzi zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla dzieci z deficytami w różnych sferach. Trenerka w zakresie szkoleń dotyczących pracy z uczniami ze SPE i niepełnosprawnościami.

W trakcie webinarium uczestnicy dowiedzą się kim są uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zobaczą jak identyfikować uczniów ze SPE na podstawie obserwacji i bieżącej pracy oraz jak poprawić funkcjonowanie uczniów ze SPE w środowisku szkolnym i w trakcie prowadzenia zajęć.

Szkolenie dedykowane jest nauczycielom wszystkich etapów nauczania.

obraz web 1Nauczyciel doradca metodyczny podstaw przedsiębiorczości poleca webinarium „Jak działać, kiedy nie wszystko idzie zgodnie z planem? Design Thinking w realizacji projektów

Termin: 28.02.2023, godzina 17:00
Link: https://www.youtube.com/watch?v=eII_SDiv-wY
Po spotkaniu możliwość pobrania zaświadczenia

Prowadząca: Ewa Tomczak– certyfikowany moderator Design Thinking i trener biznesu z ponad siedmioletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń i warsztatów oraz inicjowaniu, planowaniu i wdrażaniu zmian w organizacjach;

W trakcie webinarium uczestnicy razem z prowadzącą spróbują poszukać odpowiedzi na następujące pytania:
• Czy w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach warto trzymać się jednego scenariusza działania ?
• Czy oduczanie jest równie ważną kompetencją jak nauczanie?
• Czym jest utopijne planowanie i jak ma się do rzeczywistości (w projektach edukacyjnych i w życiu)?
• Czym są projekty kontrolowane, a czym otwarte?
• Jakie możliwości oferuje Design Thinking i jak wpływa na sprawczość i elastyczność uczniów?
• Czy i kiedy porażka może być powodem do świętowania? Jaka jest rola nauczyciela w przygotowaniu siebie i uczniów na zwroty akcji i porażki?
• Jak ćwiczyć elastyczność, otwartość na zmiany i oduczanie się – 3 ćwiczenia.
• Jak uczyć uczniów wyciągać wnioski - pytania do dalszej refleksji.

XXXI Krajowa Konferencja Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki w Łodzi dobiegła końca - ponad 650 uczestników, w tym 14 nauczycieli z powiatów giżyckiego i węgorzewskiego, ponad 150 różnego rodzaju aktywności, głównie warsztatów i wykładów.
Nie obyło się też bez giżyckich akcentów (i to bardzo różnorodnych).
• Doradcy metodyczni i nauczyciele matematyki z naszego regionu zostali wyróżnieni przez Dariusza Kulmę podczas wystąpienia plenarnego. Z przyjemnością usłyszeliśmy, że projekty MATma2 i MATura+ są wzorcowo realizowane w powiatach giżyckim, węgorzewskim, kętrzyńskim i ełckim, a współpraca nigdzie w Polsce nie układa się tak owocnie. Dzięki temu uczniowie mają dostęp do bezpłatnych zajęć wspierających ich przed maturą czy egzaminem 8-klasisty, a nauczyciele dzięki spotkaniom szkoleniowym mają okazję wymieniać się doświadczeniami oraz rozwijać swój warsztat.
• Wśród prowadzących warsztaty byli nauczyciele z Giżycka i Węgorzewa. Ewa Ładna podzieliła się swoim doświadczeniem w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty oraz opowiedziała, jak angażować uczniów podczas lekcji wykorzystując telefony. Tomasz i Marzena Wierzchowscy pokazali stosowane w swojej pracy metody aktywizujące uczniów na lekcjach matematyki. Marzenna Grochowalska zaproponowała, jak i od kiedy zacząć pracować z zadaniami na dowodzenie.
• Wydawnictwo Nowik wydało książkę Barbary Grodzkiej – nauczycielki matematyki I LO w Giżycku pt. „Matematyka w liceum. Kodowane obrazki”, a Ewa Ładna wykonała opracowanie merytoryczne książki Joanny Świercz „Egzamin ósmoklasisty z matematyki. Arkusze”.
Wspólny wyjazd na konferencję to kolejny etap współpracy nauczycieli matematyki pod opieką doradców metodycznych na naszym terenie.

UWAGA KONSULTACJE :)
Nauczyciel metodyk podstaw przedsiębiorczości zaprasza w dniach 23-27.01.2023 na konsultacje indywidualne/grupowe w zakresie korzystania z funkcjonalności aplikacji platformy edukacyjnej Microsoft365.
Konsultacje będą odbywać się w I Liceum Ogólnokształcącym w Giżycku (ul.Traugutta 1) w sali nr 101 w godzinach 11:00-13:00

Pomoc, pokaz, tłumaczenie - proponuję korepetycje dla nauczycieli mniej zaawansowanych oraz rozwijanie umiejętności dla bardziej zaawansowanych.
(Np. niektóre kartkówki mogą sprawdzić się same - z dat, słówek czy definicji).
Formularz może sam podliczyć punkty, przeanalizować je i zamienić na wykresy wykonania każdego pytania.

Poza tym proponuję naukę w tematach :
- umieszczanie notatek,
- testy/ankiety w formularzach (jak przygotować, jak pobrać zestawienie)
- dodawanie/usuwanie uczniów z grupach przedmiotowych
- wpisywanie zdarzeń do kalendarza
- udostępnianie zasobów w czasie spotkania
- generowanie linku do indywidualnego spotkania z rodzicem

W propozycjach m.in. rozwiązanie indywidualnych problemów.

Z pozdrowieniami
Marta Koplin – doradca metodyczny

webNauczyciel doradca metodyczny przedsiębiorczości poleca webinarium
Wyzwania codziennej pracy - jak wykorzystujemy technologie na co dzień
W czasie spotkania specjaliści spróbują znaleźć odpowiedzi na pytania:
Jak zmieniła się praca nauczyciela po okresie nauki zdalnej?
Jakie nowe przyzwyczajenia, rutyny, narzędzia, rozwiązania dydaktyczne nauczyciele wykorzystują w codziennej pracy?
W jaki sposób dzięki technologii możemy osiągnąć lepszy sposób pracy?
Jak możemy połączyć ucznia i nauczyciela, szkołę i dom oraz jakie rozwiązania powinny być na wyciągnięcie ręki?

Link do spotkania: https://www.youtube.com/watch?v=YkPVY0S7S5k

liczenie 1Doradca metodyczny w zakresie matematyki Ewa Ładna zaprasza nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (tym razem do Węgorzewa) na warsztat prowadzony przez Marzennę Grochowalską pt. "Liczenie nie musi być nudne".
9 STYCZNIA 2023r. godz. 15:30 – 17:00,
SP 1 Węgorzewo, ul. Pionierów 6
Udział w spotkaniu jest bezpłatny.
Liczba miejsc ograniczona.
Zapisy do 5 stycznia 2023 pod linkiem: https://tiny.pl/w1kdx

W poniedziałkowe popołudnie 12 grudnia 2022r. ponad 20 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wzięło udział w warsztatach matematycznych zorganizowanych przez p. Ewę Ładną (doradcę metodycznego w zakresie matematyki). Szkolenie poprowadziła p. Marzenna Grochowalska. Przekazała ona uczestniczkom warsztatu mnóstwo inspiracji do zastosowania w
codziennej pracy oraz udowodniła, że liczenie nie musi być nudne. Mimo późnej pory wszyscy z wielkim zaangażowaniem brali udział w zajęciach.

W piątkowe popołudnie 9 grudnia grupa 20 nauczycieli z powiatu giżyckiego i węgorzewskiego wzięła udział w szkoleniu z wykorzystaniem Kart Grabowskiego. Certyfikowana trenerka Pani Maria Malinowska zaszczepiła w uczestniczkach sympatię do tych niezwykłych kart. Nauka dodawania, odejmowania, tabliczka mnożenia, ułamki oraz gry logiczne z powodzeniem wprowadzą dzieci w świat matematyki. Szkolenie odbyło się w Szkole Podstawowej nr 3 w Giżycku.

Organizatorkami szkolenia były panie Ewa Ładna oraz Marzena Mokrzecka.

Następne szkolenie zostanie zorganizowane na przełomie lutego i marca przyszłego roku.

Serdecznie zapraszamy.

4Weihnachten

1 Warum feiern wir Weihnachten?    l   2 Die Adventszeit   l   3 Es begann mit dem Nikolaus   l   4 Sinterklaas und Zwarte Piet    l   5 Santa Claus und seine Rentiere   l   6 Christkind und Weihnachtmann    l   7 Weihnachten in anderen Ländern  

 

 

Zu diesem Thema schlagen wir dir vor:

  1. Lies die Lerngeschichte. Kannst du mit einem anderen Kind oder in einer kleinen Gruppe zusammenarbeiten?
  2. Gestalte ein Deckblatt für eine Themenmappe.
  3. Drucke die Erkundungsaufgabenaus und arbeite die Lerngeschichte durch.
  4. Finde mit der Hamsterkisteprüfungheraus, was du gelernt hast. Schaffst du mindestens 90 % der Aufgaben richtig?
  5. Kannst du das Leserätsel "Was weißt du über Weihnachten"lösen?
  6. Lies den Text "Die Weihnachtsgeschichte, für Kinder erzählt".
  7. In der Hamsterkiste findest du auch einige Vorlagen für "Darstellende Spiele".
  8. Lies die Sachgeschichte "Weihnachten". Du kannst sie auch anhören und eine Onlineübung dazu versuchen.
  9. In der Hamsterkiste findest du auch Texte und Melodien traditionellerWeihnachtslieder.
  10. Du kannst auch das musikalische Hörspiel "Herr Bethmann"von Hans-Peter Ahlmeyer anhören.
  11. Du kannst auch einen Text "Weihnachten" in Deutsch und den Text "Christmas" in Englischlesen und anhören.

źródło: https://www.hamsterkiste.de/weihnachten

Lekcja otwarta EŁDoradca metodyczny pani mgr Ewa Ładna - nauczycielka matematyki i informatyki w Szkole Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. M. Kopernika w Giżycku, serdecznie zaprasza nauczycieli matematyki na lekcję otwartą "ZASTOSOWANIA TW. PITAGORASA"

piątek 9 XII 2022r. 8:35 - 9:20
SP 3 Giżycko, sala 111
link do zapisów: https://tiny.pl/wft5b

12 XII edu wczDoradca metodyczny w zakresie matematyki Ewa Ładna zaprasza tym razem nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na warsztat prowadzony przez Marzennę Grochowalską pt. "Liczenie nie musi być nudne".
12 GRUDNIA 2022r. godz. 16:15 – 17:45,
SP 3 Giżycko, ul. Wiejska 50, sala 111
Udział w spotkaniu jest bezpłatny.
Liczba miejsc ograniczona.
Zapisy do 7 grudnia pod linkiem: https://tiny.pl/wft1x

Nauczyciele matematyki uczestniczyli ostatnio w szkoleniu dotyczącym wykorzystania telefonów na lekcji. Nasz doradca metodyczny p. Ewa Ładna pokazała stosowanie kodów QR oraz programów i aplikacji (Blooket, Kahoot, Quizizz, Mentimeter, Whiteboard.fi). Niektóre z tych aplikacji wykorzystywane były często podczas nauki zdalnej, ale znakomicie sprawdzają się również podczas lekcji stacjonarnych. Nauczyciele z wielkim zaangażowaniem rozwiązywali zadania, które prezentowane były w różnej formie.

Strona internetowa PORE w Giżycku używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.