Sieć pedagogów i wychowawców

Zapraszamy do współpracy nauczycieli, pedagogów i wychowawców w roku szkolnym 2020 / 2021.

Opiekunem i koordynatorem ww. sieci jest mgr Urszula Knyps – Dawidowicz.

choinka Drodzy Pedagodzy szkolni i wychowawcy klas,

Święta tuż, tuż!! zbliżają się szybkimi krokami,

Z tej okazji pragnę Was zaprosić 7 grudnia 2021 r o godz. 17.00, do Biblioteki Pedagogicznej przy ul. Smętka 5 w Giżycku na spotkanie świąteczne. Przy choince porozmawiamy o pielęgnowaniu tradycji Świąt Bożego Narodzenia, wzmacnianiu poczucia przynależności do kultury chrześcijańskiej oraz podamy przykłady dobrych praktyk związanych ze świętami do wykorzystania na zajęciach z młodzieżą.
Mile widziana będzie również wymiana wśród uczestników własnych wigilijnych przepisów kulinarnych.

Serdecznie zapraszam!
Koordynator sieci
Urszula Knyps - Dawidowicz

Dnia 27 października 2021 roku w Powiatowej Bibliotece Pedagogicznej w Giżycku odbyło się na zaproszenie koordynatora sieci pedagogów i wychowawców; spotkanie zawodowych kuratorów rodzinnych Sądu Rejonowego w Giżycku z pedagogami szkolnymi i wychowawcami klas.

Celem spotkania było m.in.

• przedstawienie przez kuratorów przykładów dobrych praktyk dotyczących współpracy ze szkołami,
• zwrócenie uwagi na trudności na jakie napotykają kuratorzy w szkołach
• na czym polega ich praca.

W spotkaniu wzięli udział kurator Krzysztof Szczesiul i Dariusz Piesiewicz. Młodzi pedagodzy i wychowawcy, otrzymali wiele informacji o pracy kuratorskiej służby sądowej. Spotkanie przebiegało w miłej i przyjaznej atmosferze. W spotkaniu wzięło udział 13 osób.

biblioteka 1Koordynator sieci wychowawców i pedagogów szkolnych we współpracy z Powiatową Biblioteką Pedagogiczną zaprasza na szkolenie on-line pod tytułem „Przywiąż się do zmiany - jak radzić sobie z lękiem”.
Przebieg szkolenia:
1.Ogólne informacje dotyczące zaburzeń lękowych u dzieci, związanych z powrotem do szkoły w okresie pandemii .
2. Przedstawienie scenariusza zajęć biblioterapeutycznych „Kto zabrał mój ser” - link do filmu
3. Przykład zajęć z bajkoterapii proponowany przez doradcę metodycznego wychowania przedszkolnego.
4. Podsumowanie szkolenia.
Termin: 16.03.2021r. godz. 16:00
Zapisy telefoniczne 660 754 039

Link do spotkania https://teams.microsoft.com
Szkolenie bezpłatne.
Informujemy również, że można skorzystać ze zbiorów znajdujących się w katalogu biblioteki:
http://86.105.54.161:8080/Opac5/faces/Zestawienia.jsp
Również w Bibliotece Pedagogicznej znajduje się wystawka książek na temat lęku u dzieci.
Serdecznie zapraszamy!

Koordynator sieci pedagogów i wychowawców serdecznie zaprasza do współpracy w roku szkolnym 2021 / 2022. Tematyką działań w tym roku obejmiemy m.in. współpracę z Kuratorami sądowymi, kształtowanie postaw proekologicznych i ochrony środowiska naturalnego oraz zaproponujemy szereg szkoleń i warsztatów z zakresu różnorodnych form pracy i terapii z uczniem i wychowankiem.
Koordynator sieci – Urszula Knyps – Dawidowicz

Już 27 października 2021 r o godz. 13.30 w Powiatowej Bibliotece Pedagogicznej w Giżycku, ul. Smętka 5 (wejście od ul. T. Kościuszki) odbędzie się spotkanie sieci pedagogów i wychowawców z przedstawicielami Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej Sądu Rejonowego w Giżycku.
Udział w spotkaniu bezpłatny. Zapraszamy

Za nami okres zdalnego nauczania. Co możemy zrobić jako nauczyciele i rodzice, żeby uczniom ,,chciało się chcieć”

Proponuję kilka wskazówek dla rodziców, które mogą być przydatne w zdalnym nauczaniu:

  1. Zadbajmy o potrzeby ucznia. Obecny czas , który spędzają uczniowie w domu, powinien być przeznaczony nie tylko na naukę, ale na rozwijaniu pasji ucznia i wzmacnianiu relacji z bliskimi.
  2. .Utrzymujemy jasny, stabilny harmonogram dnia. Dobra organizacja czasu nauki pomaga zmobilizować się do pracy.
  3. Pomagajmy dziecku planować czas, w planie dnia uwzględnić czas na naukę (indywidualną pracę ucznia z materiałem wskazanym przez nauczyciela np. praca na platformie, praca domowa, czytanie książek, aktywnośc fizyczna, obowiązki domowe, oraz rozrywkę i odpoczynek. Pomóżmy też zorganizować dziecku warunki do nauki w miarę możliwości zapewniając przestrzeń, w której będzie mogło spokojnie pracować.
  4. Zachęcamy do systematycznej pracy. Dziecko zachęcane do systematycznej pracy zauważa, że przyswajanie wiedzy stopniowo i małymi kroczkami jest bardziej efektywne i nie wymaga zbyt dużego wysiłku.
  5. Wzmacniamy samodzielnośc uczniów.Bardzo ważne jest, abyśmy nie wyręczali dzieci w odrabianiu lekcji, tylko udzielali wskazówek, wyjaśniali wątpliwości, a nie podajemy gotowe rozwiązania. Niech odrabianie lekcji zaczyna się od najprotrzych rzeczy , bo szybki sukces wzmoży motywację do rozwiązywania trudniejszych zadań. Samodzielne wykonywanie pracy dostarczy dzieciom satysfakcji i wzmocni jego wiarę we własne siły. Chwalmy dziecko za wysiłek włożony w wykonanie zadania, nie tylko efekty.
  6. Współpracujmy ze szkołą. Zgłaszajmy szkole na bieżąco swoje spostrzeżenia i wnioski, np. trudności w tym natury technicznej.

Czego jako rodzice nie powinniśmy robić?

Nie porównywać do starszego lub młodszego rodzeństwa lub kolegów,
Nie straszyć , nie krytykować, nie wyśmiewać dziecka
Nie stawiać wymagań ponad możliwości dzieci,
Nie podważajmy sensu nauki, pracy, kompetencji nauczycieli,
Nie przejmujemy obowiązków dziecka,
Ustalić z dzieckiem na karteczce co jest dzisiaj ważne, co robimy najpierw, zaplanować dzień, ustalić z dzieckiem priorytety, np. nauka do egzaminu ósmoklasisty, certyfikat językowy, egzamin maturalny,
Pozwolić przemeblować pokój

A teraz pora na wskazówki dla nauczycieli pozwalające budowanie motywacji ucznia do zdalnej nauki.

  1. Zróbmy takie lekcje, żeby uczniowie nie chcieli odejść od komputera, np. krzyżówki, wykreślanki
  2. Zwróćmy uwagę na aktywność ucznia a nie nauczyciela,
  3. Pomoc rodziców niezbędna,
  4. Jeżeli uczniowi nie za bardzo wychodzi nauka na platformie to zaproponować uczniom przesłanie wykonanych prac np. mailem lub whatsappem.
  5. Bez karania i obwiniania. Jeżeli coś powoli idzie lub się nie udaje, daj temu czas. Kształtowanie nowych nawyków wymaga czasu .Dla wszystkich jest to nowa sytuacja. Ważne aby bazowac na sukcesach a nie na porażkach. W zdalnym nauczaniu i nie tylko grożba złych ocen nie motywuje.
  6. Planując zdalną pracę z uczniem warto uwzględnić to co jego interesuje.Dobrym sposobem jest zadawanie tzw. pytań kluczowych, na które uczniowie chcieliby uzyskać odpowiedź i tak konstruować lekcje, aby sami doszli do odpowiedzi.

ŻYCZĘ POWODZENIA!

Opracowała koordynator sieci
Urszula Knyps - Dawidowicz

Strona internetowa PORE w Giżycku używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.