PORE.070.17.2018 Giżycko, dn. 16.05.2018
Zapytanie ofertowe na wykonanie pracowni hortiterapii (ogrodu terapeutycznego) przy budynku Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji na ulicy Smętka 5 w ramach realizacji projektu „Oswoić autyzm” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Interreg V-A Litwa-Polska 2014-2020
- Zamawiający
Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji
Ul. Smętka 5, 11-500 Giżycko
Tel. 87 428 20 28 , fax 87 428 33 15
NIP: 8451985031 , REGON 281627741
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Tryb udzielenia zamówienia
Do niniejszego zapytania zastosowanie mają przepisy Zarządzenia nr 1.2018 Dyrektora Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji z dnia 09 stycznia 2018 w sprawie regulaminu udzielania zamówień o wartości nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro netto.
III. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na:
- Przygotowaniu terenu do utworzenia pracowni hortiterapii, tj:
1) rozebraniu istniejących ogrodzeń,
2) rozbiórce pozostałych elementów konstrukcji betonowych starych fundamentów oraz
zniszczonej opaski betonowej,
3) wykonaniu nowej opaski betonowej o szerokości na podłożu gruntowym przy budynku,
4) przygotowaniu terenu do wykonania nawierzchni utwardzonych - mechaniczne wykonanie
koryta na całej szerokości przyszłych chodników,
- Wykonaniu nawierzchni utwardzonych czyli:
1) wykonaniu obrzeży betonowych na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem
2) wykonaniu nawierzchni z kostki brukowej betonowej na podsypce cementowo-piaskowej.
- Przygotowaniu terenu pracowni pod nawierzchnie zielone tj:
1) wykonanie podsypki piaskowej z zagęszczeniem mechanicznym
2) wykonanie warstwy wzmacniającej grunt pod warstwy technologiczne z geowłókniny
3) wykonanie kolejnej warstwy podsypki piaskowej z zagęszczeniem mechanicznym
4) położenie kolejnej warstwa wzmacniająca grunt pod warstwy technologiczne z geowłókniny,
5) położenie następnej warstwy podsypki piaskowej z zagęszczeniem mechanicznym
6) położenie mieszanek do budowy nawierzchni trawiastych z torfu, ziemi żyznej, pospółki,
7) przygotowanie i rozścielenie warstwy wegetacyjnej z mieszanki na terenie rozścielania
i mechanicznie wymieszaniem o grubości warstwy po zagęszczenia,
8) wysiew nawozów mineralnych granulowanych i pylistych mechanicznie
9) Jednokrotne zagęszczanie podłoża lub warstwy wegetacyjnej walcem gładkim.
- Ogrodzeniu terenu na słupkach stalowych (fi 50, wysokość słupków 2,4 m, zgłębienie słupków
0,8m) mocowanych w cokole. Wypełnienie w ramce stalowej z siatki stalowej powlekanej gr
3,5mm, oczko 60*60mm. Rozstaw słupków 2,4 m. Wysokość ogrodzenia 1,5m, kolor zielony.
Górna krawędź ogrodzenia nie może posiadać ostrych i niebezpiecznych elementów. Furtka
o wym. 100x200 cm z boku przęsła ogrodzenia .
- Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem zamówienia
1) zorganizować, utrzymać w należytym porządku oraz zlikwidować po wykonaniu robót zaplecze
techniczne;
2) zabezpieczyć teren budowy w tym roboty i materiały tam zgromadzone przed dewastacją
i dostępem osób postronnych;
3) po zakończeniu robót uporządkować teren i odtworzyć uszkodzone lub zniszczone nawierzchnie,
urządzenia itp.
- Wymagania stawiane Wykonawcy:
1) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we
wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do zapytania ofertowego;
2) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone w mieniu oraz na rzecz osób
trzecich, wyrządzone w trakcie realizacji obowiązków wynikających z treści zawartej umowy;
3) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie
zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla
przedmiotu zamówienia;
4) Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone
i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do
kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie
z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową
realizację zamówienia.
4.1) W celu prawidłowej realizacji przedmiotowego zamówienia, Wykonawca przed podpisaniem
umowy musi wskazać osobę która będzie pełnić funkcję kierownika budowy posiadającego
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi.
Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych wymaga uprawnień w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie(Dz.U.2014r.poz.1278 ze zm.)
W przypadku Wykonawców zagranicznych, Zamawiający dopuszcza uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą Prawo budowlane, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12 ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r. nr 65,poz.394 ze zm.).
- Wykonawca przez cały okres realizacji umowy, zobowiązany jest do posiadania polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż całkowita wartość umowy(brutto). Wykonawca zapewni ciągłość umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na pełen zakres przedmiotu umowy przez cały czas trwania robót na w/w kwotę.
- Wszystkie materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia muszą posiadać dokumenty
potwierdzające ich dopuszczalność do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie.
- Wykonawca zobowiązany jest znać wszelkie przepisy z zakresu prawa pracy i bezpieczeństwa i higieny pracy wydane przez organy administracji państwowej, które są związane z wykonywaniem przedmiotowych robót i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych przepisów i wynikających z nich praw podczas prowadzenia robót.
- Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę prac związanych z wykonanie kluczowych części zamówienia.
9 Wykonawca przed przystąpieniem do opracowania oferty ma obowiązek zapoznać się z dokumentacją techniczną stanowiącą opis przedmiotu zamówienia.
- Przedmiary robót są przykładowe. Załączone przedmiary robót określają orientacyjny zakres robót przewidzianych do wykonania zamówienia, ułatwiając tym samym skalkulowanie ceny. Wykonawca powinien przeanalizować załączone dokumenty i przygotować ofertę cenową w oparciu o własną analizę. Załączony przedmiar nie stanowi podstawy do późniejszego rozliczenia umowy – umowa jest ryczałtowa, tj. jej cena nie podlega zmianie w trakcie realizacji.
- Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia w załączonym przedmiarze robót elementów niezbędnych do wykonania umowy, a wynikających z załączonej dokumentacji.
- Rozwiązania równoważne.
Ilekroć w zapytaniu, umowie, (dokumentacji projektowej) i innych załącznikach, jest mowa o „produkcie, materiale czy systemie typu lub np…” należy przez to rozumieć produkt, materiał czy system taki jak zaproponowany lub inny o standardzie i parametrach technicznych nie gorszych niż zaproponowany. Wszystkie użyte w zapytaniu, umowie, (dokumentacji projektowej) i innych załącznikach, znaki handlowe, towarowe, przywołania patentów, nazwy modeli, numery katalogowe służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów, a nie są wskazaniem na producenta. Użyte wszelkie nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający traktuje jako informację uściślającą, która została użyta wyłącznie w celu przybliżenia potrzeb Zamawiającego. Dopuszcza się użycie do realizacji robót budowlanych produktów równoważnych, w stosunku do ich jakości, docelowego przeznaczenia i spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Przez jakość należy rozumieć zapewnienie minimalnych parametrów produktu wskazanego w zapytaniu, umowie, (dokumentacji projektowej) i innych załącznikach. Wykonawca, który do wyceny przyjmie rozwiązania równoważne jest zobowiązany udowodnić równoważność przyjętych urządzeń, sprzętu i materiałów.
Główny kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane
Dodatkowe kody CPV:
45111220-6 Roboty w zakresie usuwania gruzu
45111230-9 Roboty w zakresie stabilizacji gruntu
45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112712-9 Roboty w zakresie kształtowania ogrodów
45112723-9 Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
- Termin realizacji zamówienia
Najpóźniej do 100 dni kalendarzowych od podpisania umowy, jednak nie później niż do 15.10.2018r.
Ostateczny termin końcowy realizacji zamówienia zależeć będzie od oferty wybranego Wykonawcy.
- Warunki udziału w postępowaniu
- Zamawiający nie określa dla Wykonawców warunków udziału w postępowaniu.
- Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty i sposobu oceny ofert
- Oceniane będą wyłącznie oferty nieodrzucone.
- Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) Cena usługi – 60 pkt,
2) Termin wykonania – 20 pkt,
3) Gwarancja – 20 pkt,
- Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) cena oferty brutto „C” - waga 60% (tj. max. 60 pkt)
2) termin realizacji zamówienia „T”- waga 20% (tj. max. 20 pkt)
3) gwarancja „G” - waga 20% (tj. max. 20 pkt)
Punkty (P) obliczane będą następująco):
P=C+T+G
- Ocena punktowa w kryterium „cena ofertowa brutto” dokonana zostanie na podstawie łącznej ceny ofertowej brutto wskazanej przez Wykonawcę w ofercie i przeliczona według wzoru opisanego w tabeli poniżej.
- Kryterium „termin realizacji zamówienia” rozpatrywane będzie na podstawie deklaracji Wykonawcy zawartej w Formularzu Oferty. Jeżeli Wykonawca nie wypełni pozycji dotyczącej terminu realizacji zamówienia zamawiający przyjmie najdłuższy możliwy termin realizacji zamówienia tj. 100 dni od podpisania umowy, a oferta w tym kryterium otrzyma 0 punktów
- Okres gwarancji należy podać w miesiącach, przy czym Zamawiający określa minimalny okres gwarancji na okres 36 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę gwarancji krótszej niż okres minimalny oferta podlega odrzuceniu. W przypadku, gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie oferowanego okresu gwarancji, Zamawiający przyjmie, tylko wymagany minimalny okres gwarancji, a oferta w tym kryterium otrzyma 0 punktów.
Powyższym kryteriom Zamawiający przypisał następujące znaczenie
Kryterium |
Waga [%] |
Liczba punktów |
Sposób oceny wg wzoru |
cena oferty brutto (C) |
60% |
60 |
Cena najtańszej oferty C = ----------------------------------------- x 60pkt Cena badanej oferty |
Termin realizacji zamówienia (T) |
20% |
20 |
a) 100 dni od podpisania umowy – 0 pkt b) 80 dni od podpisania umowy - 10 pkt c) 60 dni od podpisania umowy-20 pkt |
Gwarancja |
20% |
20 |
a) 36 miesięcy od odbioru końcowego robót - 0 pkt, b)48 miesięcy od odbioru końcowego robót – 10 pkt, c) 60 miesięcy od odbioru końcowego robót – 20 pkt. |
Razem |
100% |
100 |
- |
- Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w zapytaniu i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
- Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z najniższą ceną lub najniższym kosztem, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie lub koszcie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
VII. Sposób obliczenia ceny
- Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w Formularzu ofertowym sporządzonym wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do zapytania łącznej ceny ofertowej brutto.
- Wynagrodzenie określone w ofercie jest wynagrodzeniem ryczałtowym.
- Cenę robót budowlanych Wykonawca ustali w oparciu o dokumentację projektową, opis przedmiotu zamówienia i istotne warunki umowy.
- Wszystkie błędy ujawnione w dokumentacji projektowej (na rysunkach), wykonawca powinien zgłosić Zamawiającemu przed terminem składania ofert.
- Oferowana cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego zapytania oraz obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną, aktualną wiedzą techniczną i znajomością techniczną realizacji przedmiotu zamówienia.
- Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do realizacji zamówienia nieujęte w dokumentacji projektowej, a bez których nie można wykonać zamówienia. Będą to m.in. koszty obejmujące:
- wszelkie roboty przygotowawcze,
- prace porządkowe,
- zagospodarowanie placu budowy, w tymczasowe zasilanie w energię elektryczną, wodę
- utrzymanie zaplecza budowy,
- dozorowanie placu budowy,
- wywóz gruzu i innych elementów i odpadów budowlanych,
- wywóz złomu w celu sprzedaży na rzecz Zamawiającego,
- utylizację materiałów niebezpiecznych i innych pozyskanych w wyniku prowadzonych prac,
- projekt organizacji robót,
- opłaty za zajęcie pasa drogowego,
- koszty wykonania niezbędnych uzgodnień, opracowań,
- koszty odbiorów,
- obsługę geodezyjną i dokumentację powykonawczą,
- obowiązujący podatek VAT, itd.
- Za ustalenie ilości robót i innych świadczeń oraz za sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca.
- Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną.
- Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków wykonawcy.
- Przy wyliczaniu wartości poszczególnych elementów, należy ograniczyć się do dwóch miejsc po przecinku, na każdym etapie wyliczenia ceny, stosując ogólnie przyjęte zasady zaokrągleń. Kwoty wskazane w ofercie zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza się pomija, zaś końcówki 0,5 grosza i wyższe, zaokrągla się do 1 grosza. Oferta musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, do dwóch miejsc po przecinku.
- Cena oferty to cena brutto (z naliczonym podatkiem VAT, jeżeli ustawa taki podatek przewiduje).
VIII. Miejsce i termin składania ofert.
W przypadku zainteresowania realizacją zamówienia ofertę (na załączonym druku) wraz z załącznikami należy złożyć w terminie do dnia 01 czerwca 2018 r. do godz. 12.00 w formie:
- pisemnej na adres ul. Smętka 5, 11-500 Giżycko, (oryginał oferty) w zamkniętej kopercie opisanej wg wzoru poniżej:
Oferta na „wykonanie pracowni hortiterapii (ogrodu terapeutycznego) przy budynku Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji”
- elektronicznej poprzez przesłanie skanu formularza oferty podpisanego przez osobę upoważnioną na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Oferty, które wpłyną do Zamawiającego po wyznaczonym terminie nie będą brane pod uwagę. Zamawiający nie odpowiada za termin dostarczenia przesyłek przez pocztę.
Informacje dodatkowe:
1.Teren można ocenić w godzinach 8 – 14 po uprzednim umówieniu się z Zamawiającym tel. 87 428 10 28.
2.Zamawiający zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu składania ofert oraz do wprowadzania zmian w niniejszym zapytaniu.
3.Zamawiający informuje, że Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia z tytułu zakończenia postepowania przez Zamawiającego bez wyboru oferty i podpisania umowy.
4.Zamawiający zastrzega sobie prawo do poprawy oczywistych omyłek w ofercie, wezwania Wykonawców do złożenia wyjaśnień, uzupełnień dokumentów (dopuszczona jest korespondencja elektroniczna).
Do niniejszego zapytania zastosowanie mają Przepisy Zarządzenia nr 1.2018 Dyrektora Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji z dnia 09 stycznia 2018 w sprawie regulaminu udzielania zamówień o wartości nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro netto.
załącznik nr 1-formularz oferty